29 maja 2018 r. w Rejowie koło Skarżyska Kamiennej obradowało wspólne Prezydium ZZPE i Federacji. W porządku obrad przewidywano dokonanie analizy sytuacji w przemyśle lotniczym w kontekście tworzenia w PGZ platformy lotniczej i możliwości przejęcia przez Polska Grupę zakładu napędów od Pratt and Whitney z Rzeszowa ( dawne WSK ). Przewodniczący ZZPE Stanisław Janas przedstawił zasady na jakich PGZ może odkupić zakład napędów od Amerykanów oraz streścił przebieg swoich rozmów dotyczących powołania w strukturze PGZ platformy lotniczej. Ponadto przewodniczący skomentował członkom Prezydium przebieg IX Kongresu OPZZ i przedstawił tło i powody przyjęcia uchwały o zawieszeniu udziału ZZPE w działaniach Konfederacji Związków Zawodowych Metalowców w Polsce oraz zgłoszenia inicjatywy przekształcenia Konfederacji ZZ Metalowców w Konfederację Przemysłu, która grupowała by wszystkie federacje i związki ogólnokrajowe wchodzące w skład branży OPZZ Przemysł. Ponadto Prezydium zapoznało się w uchwałą Zarządu MOZ ZZPE w WSK-Rzeszów, w której stawia się wniosek o obniżenie składki członkowskiej, wydłużenie kadencji władz statutowych oraz zmianę ordynacji wyborczej do wyboru delegatów na zjazd sprawozdawczo – wyborczy.
*
Bezpośrednio po zakończeniu Prezydium rozpoczęła obrady SKPZ ZZPE. Głównym tematem spotkania miało być przygotowanie do spotkania Rady z kierownictwem PGZ ( w tym z Prezesem Jakubem Skibą ). W dyskusji zwracano uwagę głównie na problem wysokości prowizji naliczanej przez PGZ przy transakcjach przedsiębiorstw Grupy, ale też mówiono o wręcz tragicznym poziomie dialogu zarządów firm ze związkami zawodowymi w przedsiębiorstwach i problemie kar za opóźnienia w dostawach, naliczanych i egzekwowanych przez MON, jednak nie przyjęto planu pytań, które należy skierować do Prezesa PGZ. Przewodniczący SKPZ kol Jerzy Szpecht apelował głównie o dyscyplinę i zwięzłość w formułowaniu pytań, zwracając uwagę, że w przesłanym przez PGZ porządku obrad na dyskusję przewidziano raptem pół godziny.